Jól megy a Xiaominak, Kína új értékesítési kedvencének. Sikerének titka sajátos üzletpolitikája, amely elsősorban a felhasználóknak kedvez.
Míg az Apple a nagy profitra hajt, addig kínai ellenlábasa egészen más értékesítési modellt követ, és úgy tűnik, sikeresen. A Xiaomi az év első három hónapjában már 12 millió telefont adott el, elsősorban közvetlen online értékesítésre alapozva. Sokan kíváncsiak a vállalat sikerének titkára, ami röviden összefoglalható: remek specifikációjú telefonokat kínálnak elérhető áron, és ez az, ami csak keveseknek sikerül, vagy kevesen akarnak meglépni.
Csodák persze nincsenek, így a Xiaomi üzletpolitikájának lényegét az igen szerény profit jelenti, ami azért, valljuk be, meglepő egy piacról élő cégnél. A korábbi vezérigazgató, Hugo Barra egyszer elárulta, hogy a termékeiket általában azok bekerülési költségén kezdik árulni, azonban úgy készítik ezeket, hogy – a vetélytársak eszközeitől eltérően – sokáig a piacon maradjanak, így amikor a komponensek ára csökkenni kezd, akkor tudnak egy tisztességes árrést elérni, és ezzel fenntartani az üzletüket.
Úgy tűnik, továbbra is megmarad ez az üzleti modell, a Xiaomi legújabb telefonjának (Xiaomi Mi 6X) bemutatásakor ugyanis Lei Jun alapító elmondta, hogy cége arra törekszik, egyik eszközén se lépje túl az ötszázalékos haszonkulcsot. Ha a profit mégis több lenne valamiért, akkor megpróbálják kompenzálni a fogyasztókat. Jun úgy fogalmazott, hogy innovatív technológiák bevetésére és kiemelkedő formatervezésre van szükség ahhoz, hogy a termékeik megfeleljenek az elvárásoknak. S ha ezzel párhuzamosan megőrzik a becsületes árképzést, akkor tudják igazán megérinteni a felhasználók szívét.
A napokban bemutatott Xiaomi Mi 6X csak megerősíti ezt: valóban jó specifikációkat kínál meglepően kedvező árért. Az új okostelefonról itt olvashatnak részleteket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.