A jelenleginél jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetni a helyi hírek megjelenítésére – állapították meg a Facebooknál. Ezért aztán hamarosan mindenhol bevezetik az ezt elősegítő változást.
Mark Zuckerberg újévi fogadalma, hogy jobbá teszi a Facebookot, és az elmúlt hetekben legalábbis tényleg jóval több változást indított útjára a Facebook, mint egy átlagos hónapban szoktak. Rövid időn belül ugyanis már a harmadik olyan módosítással állt elő a közösségi oldal, amely a hírfolyam változtatására vonatkozik.
A Facebook-vezér által bemutatott legújabb módosítócsomag szerint az oldal ezután nagyobb hangsúlyt fektet majd a helyi tartalomgyártók híreire, vagyis a helyi újságok, televíziók posztjait nagyobb hangsúllyal jeleníti meg, illetve hírfolyamban előrébb sorolja az algoritmus. Azok számítanak helyi tartalomgyártónak, akik megosztásaira sokan kattintanak egy "szűk" földrajzi területről. Illetve alighanem az is ér valamit, ha az adott Facebook-oldalon megfelelő földrajzi adatok és kategóriák vannak beállítva.
A Facebookhoz egyébként korábban is érkezett már olyan kérés a felhasználóktól, hogy kapjanak nagyobb hangsúlyt a helyi történések, azok ugyanis közvetlenül is hatással lehetnek az emberek életére.
A fejlesztők a mostani lépéssel egyrészt segítenek azoknak a helyi tartalomgyártóknak, akik korábban nehezebb volt elérni a közönségüket, másrészt azt is remélik tőle, hogy sikerül majd visszaszorítani az álhíreket – a helyi fronton ugyanis (egyelőre) kevés az ilyen, szűk környékre célzó szájt.
Az algoritmus az Egyesült Államokban már a fentieknek megfelelően válogatja össze az üzenőfal tartalmát, de az idei év során fokozatosan minden országra kiterjesztik ezt a szűrőt, melyhez tehát érdemes lehet már most elkezdeni igazodni a hazai tartalomgyártóknak is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.