A Huawei közzétette a tavalyi évre vonatkozó előzetes forgalmi adatait. Eszerint a vállalat globális árbevétele az egy évvel korábbihoz képest tavaly több mint 15 százalékkal, 600 milliárd jüanra (92 milliárd dollár) nőtt. A Közép-, Kelet- és Észak-Európa régióban az okostelefon-értékesítés volumene éves szinten több mint 20 százalékkal emelkedett, a vállalat növelte jelenlétét a Stockholmtól Athénig terjedő térség mind a 26 országában.
A Huawei tapasztalata szerint egyre nagyobb a kereslet az okostelefonok iránt, mind a zászlóshajó, mind az alacsonyabb árkategóriájú modellek esetében. Az IDC tavaly novemberben készített – a Huawei által támogatott – előrejelzése szerint 2016-ban minden eladott személyi számítógépre 5,6 darab eladott okostelefon jutott. A piackutató cég becslése szerint 2021-re a világ több mint hatvan százalékának lesz okostelefonja. Ezek az adatok a Huawei stabil, jelentős értékesítési növekedésében is tükröződnek.
"A Huawei több mint húsz százalékkal erősített pozícióján a régióban” – emelte ki Shen Liang, a Huawei Fogyasztói Üzletágának magyarországi igazgatója.
A vállalat globális, valamennyi üzletágát magába foglaló árbevétele az egy évvel korábbihoz képest tavaly több mint 15 százalékkal, 600 milliárd jüanra (92 milliárd dollár) nőtt, az okostelefon szállítása világszerte elérte a 153 millió darabot, amellyel a világon a harmadik helyen áll a gyártó. Az cég szerint az okostelefon-értékesítés növekedése a Huawei mint prémium márka globális elismertségét is erősítette.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.