Ami a hétvégén felröppent, arról hétfőre kiderült, hogy igaz. Az Apple bejelentette, hogy felvásárolta a világ legnépszerűbb zenefelismerő szolgáltatását.
A Shazam leginkább szórakozóhelyeken, házibulikban és autórádió hallgatása közben kerül elő. Elég csak elindítani a programot, rányomni a hallgatózós gombra, és pár másodperc múlva már meg is mutatja, melyik zene szól éppen, illetve melyik sorozat vagy mozifilm megy.
A zeneiparnak az iTunes és az iPod után az Apple Music szolgáltatásával is új lendületet adó Apple-nek olyannyira megtetszett a Shazam, hogy úgy gondolták, nem feccölnek pénzt egy konkurens megoldás kidolgozáába, hanem felvásárolják a piac legjobb szereplőjét. Hogy mennyiért, az nem ismert, a napokkal ezelőtt felröppent pletykákban 400 millió dolláros összeg szerepelt.
A Shazam egyébként még jóval az alkalmazások világa előtt debütált, egy olyan szolgáltatásként, amelyet SMS-ben lehetett elérni. Később az első appok között került be 2008-ban az App Store-ba. 2016 szeptemberében már egymilliárd letöltést könyvelhetett el, azonban nem tudta igazán nagy nyereségre beváltani ezt. A legutóbb 1 milliárd dollár értékűre becsült Shazamnak tavaly összesen 54 millió dollárnyi bevétele volt.
Szinte biztos, hogy az Apple nem csak önálló alkalmazásként tart igényt a Shazamra, hanem saját Apple Music szolgáltatását, illetve iOS operációs rendszerét turbózná fel vele.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.