Tech hvg.hu 2017. november. 14. 09:03

Idegesítik a böngészéskor felugró ablakok és a kamuzó reklámok? Akkor imádni fogja a Chrome újítását

A Google januárban adja majd ki a Chrome-böngésző legfrissebb, 64-es változatát, ami a fejlesztők szerint végleg véget vet a felugró ablakok korának.

Valószínűleg nem mi vagyunk az egyetlenek, akik belefutottak már egy olyan weboldalba, ami egy új ablakban vagy lapon egy másik oldalra irányította át a látogatót – anélkül, hogy ezt akartuk volna. A Google Chrome fejlesztői ezért egy olyan funkciót fejlesztettek az új böngészőbe, ami elejét veszi a bosszankodásnak.

A Chrome 64 érkezéséig még bő két hónapot kell várnunk, a januárban érkező böngészőverzióról azonban már elárulták, mit is fog tudni. Ezek szerint egy algoritmus segítségével kiszűrik és letiltják azokat a szkripteket, amelyek kérés nélkül irányítják át a felhasználót egy másik oldalra. Az átirányítás helyett a Chrome értesíti a felhasználót, hogy ezt a tevékenységet blokkolta a böngésző.

Google

Attól azonban nem kell tartani, hogy az új funkció megzavarná a normális működést (például azt, hogy ha valakit online vásárláskor akar átirányítani az oldal egy másik webhelyre). A Chrome ugyanis figyelni fogja, hogy mi indítottuk-e el az átirányítás folyamatát, vagy ha nem, az a normál menetnek megfelelően történt-e.

A Chrome emellett azt a szkriptet is blokkolni fogja, ami az átkattintás után az eredeti oldal helyén nyit meg egy másik webhelyet. Azokat a weboldalakat pedig egyenesen letiltja a Chrome, amelyek a felhasználók jóhiszeműségét kihasználva vadásznak a kattintásra. Ilyen például, amikor egy felvillanó hirdetésnél az elvileg bezárást jelentő X gombra (pontosabban az annak látszó képre) kattintva valójában nem zárul be a hirdetés, hanem egy (vagy több) másik weboldal nyílik meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.