Újabb fronton nyitott harcot a Facebook az álhírek ellen, ezúttal ott szorongatják meg az álhírterjesztőket, ahol a legjobban fáj nekik.
Az elmúlt időszakban több fontos lépést is tettek Mark Zuckerbergék annak érdekében, hogy valamilyen módon visszaszorítsák az álhírek terjedését a Facebookon. Nemrég például módosították a hírfolyamot kezelő algoritmust, hogy kiszűrjék azokat, akik túl sokat posztolnak egy nap, de korábban egy plusz kiegészítést ígértek a hírek mellé, ami jelzi, ha annak tartalma erősen megkérdőjelezhető. Most egy új fronton nyitottak háborút az álhírterjesztőkkel szemben, akik körül most már egyre jobban fogy a levegő.
Zuckerbergék hétfőn jelentették be, hogy a Facebookon mostantól nem vásárolhatnak hirdetést azok az oldalak, amelyek rendszeresen osztanak meg álhíreket – függetlenül attól, hogy a vásárolt hirdetés éppen tartalmaz-e ilyen linket. Szegény-szegény Széles Gábor.
Mindez azért is fontos lépés, mert a Facebook bevételeinek jelentős része épp a hirdetésekből folyik be, vagyis ezzel gyakorlatilag a saját zsebükből húzzák ki a pénzt. Ennek ellenére viszont mégis meglépik a szigorítást.
Rob Leathern, a cég termékigazgatója szerint a Facebook háromféle módon küzdhet az álhírek terjedése ellen: a terjedés lassításával, az emberek tájékoztatásával, valamint azzal, hogy az oldalaknak pénzügyileg is rosszul járjanak, ha ilyesmit terjesztenek. A hirdetés lehetőségének megvonása pedig épp az utóbbi körbe esik: az álhíreket terjesztő oldalak ugyanis szívesen fizetnek a nagyobb elérésért, hiszen az általuk megosztott weboldalra érkező látogatók miatt az oldal hirdetési bevételei jelentősen megemelkedhetnek.
Azt nem árulták el, hány megosztás után szankcionálja a Facebook az álhír terjesztését, mert mint mondják, nem akarják, hogy bárki is kijátssza a rendszert. Ugyanakkor ha egy oldal felhagy az álhírek terjesztésével, később újra adhat fel hirdetéseket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.