A KLM Holland Királyi Légitársaság utasai mostantól repülőjegyükhöz vagy beszállókártyájukhoz Twitteren és WeChaten keresztül is hozzájuthatnak. A két platformon át a társaság a hét minden napján, napi 24 órában nyújt segítséget.
Tavaly a légitársaságok között elsőként döntött úgy a KLM, hogy Facebook Messengeren is biztosít bizonyos ügyfélszolgálati funkciókat. A vállalat adatai szerint ennek tavalyi bevezetése óta 1,4 millió utas kapta meg utazási dokumentumait a Messengeren keresztül. A KLM oldalon foglalók 10 százaléka választotja a Messengeren keresztüli visszaigazolást, a beszállókártyák 15 százalékát is a Facebook szolgáltatásán keresztül küldte a vállalat.
E mellé most becsatlakozott a Twitter és a WeChat is. Az utasok mostantól ezeken a felületeken hozzájuthatnak repülőjegyeikhez, a beszállókártyáikhoz, valamint értesítéseket kaphatnak a járatokról – holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai nyelven. Az új szolgáltatás minden KLM utas számára elérhető, aki a KLM.com oldalon foglal jegyet, és az információáramlást a Twitteren vagy a WeChaten keresztül kéri.
A KLM-nek 2,2 millió rajongója van a Twitteren, és több mint 25 ezren említik a vállalatot hetente a platformon. 2014-ben nyitotta a légitársaság WeChat oldalát, ahol az ügyfélszolgálat non-stop válaszol a kérdésekre, valamint vállalati híreket és ajánlatokat oszt meg. A WeChat Kínában az első számú social media felület, havi 938 millió aktív felhasználóval. A KLM-nek ott 120 ezer rajongója van, és heti 6 ezer kérdést intéznek hozzájuk a felhasználók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.