Vitathatatlanul a technológiai márkák a legértékesebbek a világon – ez derül ki a Forbes vadonatúj listájából.
Nincs nagy meglepetés: hetedik éve tartja vezető pozícióját az Apple a Forbes legértékesebb márkákat összegző listáján. A márkaérték persze nem annyira egzakt, nem mérhető olyan jól, mint például a bevétel vagy a profit, netán a részvények értéke, mégis fontos mutató, amelyik nagyban hozzájárulhat egy-egy vállalat sikeréhez, megítéléséhez.
Az Apple annak ellenére maradt az első, hogy az utolsó pénzügyi negyedévben kissé estek értékesítési adatai, viszont a cég profitja így is az egekben. Jelenleg – mint a világ legértékesebb márkáját – 170 milliárd dollárra értékeli a Forbes, s ez 10 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A számok értékelésénél azt is érdemes figyelembe venni, hogy az Apple igen visszafogottan költ reklámokra, az 1,8 milliárd dollár erre fordított pénz a legalacsonyabb, ha összehasonlítjuk top 10 konkurense költésével.
A remek számok ellenére a cégnek most erősebb konkurenciával kell szembenéznie, mint az elmúlt évek bármelyikében. A második helyen álló Google értéke egyre jobban emelkedik, 23 százalékos növekedést produkálva most 101,8 milliárd dollárra becsülik az értékét. A márka erős növekedése és az a 3.9 milliárd dollár, amelyet a Google hirdetésekre költött elég volt ahhoz, hogy megelőzze a Microsoftot, amely 87 milliárd dolláros értékkel (16 százalékos növekedés) futott be a harmadik helyre.
A lista két nagy előretörője a Facebook (73,5 milliárd dollár, 40 százalékos javulás) és az Amazon. A közösségi hálózatnak sikerült megelőznie a Coca Colát. Az Amazon a hatodik helyre zárkózott fel, 54 százalékkal növelte márkaértékét. Most 54,1 milliárd dollárt ér. A fő rivális, a Samsung csak minimális, 6 százalékos növekedést produkált, ez csak a 10. helyre volt elég. A Note7-fiaskó ugyanis meglehetősen negatívan befolyásolta a dél-koreai óriás márkaértékét.
Ugyan az Apple maradt a világ legértékesebb márkája, azonban a növekedési üteme alacsonyabb a vetélytársakénál, a Google-nél, a Facebooknál és az Amazonnál. Most sok minden múlik az iPhone 8-on, azaz a jubileumi telefonon. Ha sikeres lesz, az tovább nyithatja az ollót a cupertinóiak és konkurenseik között, ellenkező esetben még az is lehet, hogy 2018-ban más lesz az első a listán.