Meglehetősen tudathasadásos állapotba került a Lenovo a Motorola márka megvásárlása után. Úgy tűnik, most vége az identitásválságnak.
Tavaly még nem tudta igazán eldönteni a Lenovo, mit is kezdjen a Motorola (Moto) márkanévvel, és a legkülönbözőbb hírek kaptak szárnyra azzal kapcsolatban, hogy melyik márkanevet dobja el a kínai gyártó.
Most viszont új vezetést kapott a cég, megváltoztak a dolgok, és immár nem idegenkednek a Motorola név és a legendás denevérszárny ikon használatától sem, Elvégre, jegyzi meg a Cnet, mégis csak az egykori Motorolának köszönhetjük a mobiltelefont, és a Lenovo is reméli, hogy a megfelelő módon tudja majd továbbvinni a márkát. Maximálisan egyetért ezzel a Lopez Research elemzője, aki szerint kár egy olyan márkát veszni hagyni, amelyik a minőséget és az innovációt jelképezi.
A Lenovo minden régióban vissza kívánja hozni a Motorola márkát, de az időzítés piacfüggő lesz, és az határozza meg, milyen a márka ismertsége az adott helyen. Brazíliában például mindig is erős volt a Motorola-kultusz, ott korábban megjelenhet a régi-új név, Oroszországban viszont inkább a Lenovo nevet priorizálják, ott későbbre datálódik a Motorola név feltámadása.
Persze a megfelelő piaci visszatéréshez kevés egy névváltoztatás, le is kell tenni valamit az asztalra. Mondjuk úgy, ahogyan azt a Nokia tette, amelyik egy sor új és nem is akármilyen eszközt mutatott be az MWC-n.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.