Az egyik legutóbbi piacelemző jelentés lesújtó eredményt hozott ki a BlackBerryre nézve. Szerintük azonban van még jövőjük.
A Gartner legfrissebb, 2016 utolsó negyedévét, illetve 2016 egészét áttekintő jelentése szerint a BlackBerry nullaszázalékos piaci részesedéssel bír. 2009-ben ez az érték még 20 százalék volt, azonban az azóta eltelt idő alatt megizmosodott az Android és az iOS, olyannyira, hogy jelenleg ez a két rendszer birtokolja a piac 99,6 százalékát.
Ezek az adatok persze nem azt jelentik, hogy a BlackBerry egyáltalán nem tudott telefont eladni, 2016 utolsó negyedévében több mint 200 ezer telefonja talált gazdára, ráadásul a Gartnert-jelentés csak azokat a készülékeket vette figyelembe, amelyeken a BlackBerry OS fut, holott a céghez androidos telefonok is köthetők.
A BlackBerry is reagált a Gartner-jelentésre, és kifejtette jelenleg, illetve mostantól elsősorban szoftverekre, illetve a vállalkozások és különféle eszközök számára nyújtott biztonsági megoldásokra fókuszál. Emellett több partnerrel is (pl. TCL, BB Merah Putih, Optiemus) licencszerződést kötött okostelefonok gyártására – habár az továbbra sem látszik, hogy a gyártásba beszálló cégeken túl mást (például a vásárlókat) is érdekelnének a készülékek.