A remek pénzügyi eredmények ellenére több trónfosztással is szembe kellett néznie az Apple-nek 2016-ot illetően.
Immár nem az Apple a világ legértékesebb márkája, ezt a megtisztelő címet át kellett adnia a Google-nek (Alphabetnek). Most újabb trónfosztásról érkezett a hír az igen fontos kínai piaccal kapcsolatban.
2012 óta minden évben az Apple mondhatta el magáról, hogy egy adott okostelefon-modellből a legtöbbet sikerült eladnia Kínában. Tavaly azonban ez megváltozott. Igaz, 12 millió iPhone 6s-t értékesített (ami egyébként lenyűgöző szám), azonban az Oppo R9-ből még ennél is több, 17 millió darab talált gazdára. Az Apple összességében 21 százalékos esést volt kénytelen elkönyvelni 2015-höz képest. A nagy rivális, a Samsung is esett, igaz, csak 5 százalékot. Az Oppo viszont 109 százalékkal teljesítette túl 2015-ös eladásait. Pozitívan változott még a Vivo, a Gionee, a Huawei és a Meizu egyenlege is.
Most már csak az a kérdés, képes lesz-e megfordítani ezt a trendet az Apple az idei iPhone-jaival. Ezekről hivatalosan még nem tudni, de híresztelések azért vannak például a vezeték nélküli töltési technológiáról, az arcfelismerésről (az ujjlenyomat-olvasás helyett), illetve rozsdamentes acél vázról az alumínium helyett.