Több panasz is érkezett Kínából az iPhone-okkal kapcsolatban, az Apple ezért vizsgálatot rendelt el.
A Samsung Galaxy Note7-fiaskó óta mindenki felkapja a fejét, ha felrobban, kigyullad egy okostelefon. A kínai fogyasztóvédelem most az iPhone-okat hozta kellemetlen helyzetbe, állítva olyan jelentéseket kapott (legalább nyolcat), hogy spontán kigyulladtak, miközben a használták vagy töltötték őket.
Ezek súlyos vádak, így az Apple sem tétlenkedett, alaposan tesztelt és bevizsgált olyan készülékeket, amelyeket úgynevezett „termikus esemény” ért. Az AFP-nek adott nyilatkozat szerint, külső fizikai sérülésre utaló nyomokat találtak ezeken a készülékeken, és ez okozhatta a problémát. A közleményben azt is kifejtették, hogy számukra a biztonság elsődleges fontosságú, de semmi olyasmit nem találtak, ami aggodalomra adna okot. Az Apple azt is tagadta, hogy lassan reagálna a fogyasztóvédelem panaszaira.
A kínaiak szerint egyébként az elmúlt két hónapban megszaporodtak az iPhone-ok elleni panaszok, amelyekbe beletartoznak a váratlan leállásokkal kapcsolatosak is – ez utóbbira az Apple már felkínálta a gyógyírt, miközben hangsúlyozta, ez a gond nem tartozik a biztonsági kérdések közé.