Tech hvg.hu 2016. november. 16. 18:11

600 km/h-ról tessék lefékezni: szupervonatokat megállító fékeket fejlesztenek a BME hallgatói

Évi 10 millió forintos támogatási kerettel, közös kutatásokkal, valamint egyetemi infrastruktúrafejlesztéssel, például virtuális laborral mélyíti el a 2011 júniusa óta tartó együttműködését a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest, valamint a BME Gépészmérnöki Kara.

Az együttműködésnek köszönhetően a high-tech vasúti fékgyártásban felmerülő ipari kérdésekre adható válaszokat, valamint a jövő járműgyártásának módszereit kutathatják a BME gépészmérnök hallgatói. A Knorr-Bremse kötelékében dolgozó magyar mérnökök fejlesztéseit, ötleteit Pekingtől New Yorkig jelenleg is számos olyan részén használják a világnak, ahol szuperexpresszeket, vagy éppen a fagyos tundrán közlekedő tehervonatokat kell biztonsággal megállítani.

Nem áll meg olyan könnyen.
Erdélyi Péter

Az együttműködés során a legtehetségesebb hallgatók projekt feladat, szakdolgozat, diplomamunka, illetve PhD kutatás keretében Knorr-Bremse Ösztöndíjasként kapcsolódhatnak be a vállalat innovációs tevékenységébe a cég számára különösen fontosnak tartott szakterületeken. A Knorr-Bremse Budapest a kutatás mellett gyakornoki programok is kínál, melynek részeként projektekben vehetnek részt az egyetemisták, mint például a Kínában épülő nagysebességű vasút, vagy a Japánban közlekedő Shinkansen fékegységeinek méretezése. A Knorr-Bremse közlése szerint számos volt gyakornok és kutató dolgozik jelenleg is a cégnél.

A BME Gépészmérnöki Kar, valamint a vállalat többek között olyan területeken működik együtt szorosabban a továbbiakban, mint az oktatási, továbbképzési, kutatás és fejlesztés, illetve infrastruktúrafejlesztési terület.