Érdekes újdonságot vezet be anyaországában mobilszolgáltatóként is működő Tesco: aki vállal egy tényleg apró kellemetlenséget, annak érezhető kedvezményt adnak a havi telefonszámlán.
Miközben itthon érdeklődés hiányában nemrég bezárták a Tesco Mobile-t, az Egyesült Királyságban olyannyira működik a mobilszolgáltató, hogy még innovációra is futja. Az Engadget beszámolója szerint legújabb ajánlatuk keretében havonta 3 fontot, azaz nagyjából 1200 forintot elengednek annak, aki átengedi a hatalmat telefonja záróképernyője fölött.
Egészen konkrétan arról van szó, hogy egy androidos alkalmazás telepítése és beállítása után a lezárt telefon képernyőjén felnyitás előtt nem mindig a szokásos háttérkép jelenik meg, hanem időnként egy-egy hirdetés.
Fontos, hogy a hirdetések nem plusz dologként tűnnek fel, hanem az egyébként is meglévő záróképernyős háttérkép helyén, így tehát tényleg csak egy apró kellemetlenségről van szó. Kivéve persze annak, akit bármilyen reklám zavar. A hirdetőknek pedig remek felület a záróképernyő, hiszen ezzel naponta több tucatszor találkozik mindenki.
A megoldást szállító Unlockd több hirdetővel is megegyezett már, ott van köztük a reklámokat csak közvetítő Facebook, a McDonalds, a British Airways. Vagy például a Sun napilap is, ők az érdekes tartalmaikra való átkattintást szeretnék elérni.
Az Unlockd egyébként az Egyesült Államokban és Ausztráliában már belevágott hasonlóban helyi szolgáltatókkal, de Európában a Tesco mobilszolgáltató üzletága az első olyan vállalat, amelyik ilyen ajánlatot tesz a felhasználóinak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.