Az Ericsson olyan virtuális valóságon alapuló 3D-technológiát fejlesztett a sportközvetítések számára, amelyet a BBC már tesztel is. Látványos lesz, az biztos.
Az Ericsson egy olyan virtuális valóságon alapuló rendszert fejlesztett, amely a meccsek előtt, közben és után a tévéstúdiók műsorát teszik szórakoztatóbbá és látványosabbá. A Piero Augmented Reality a sportközvetítések új irányát mutatja.
Lehet ugyanis egy játékos hőtérképét elemezni egy sima grafikonról is, de mennyivel jobb, ha a szakértő a stúdióba varázsolt 3D-s focipályán mutathatja, hogy egy játékos hol fordult elő a leggyakrabban és ebből milyen következtetést lehet levonni.
A cég közleménye szerint 3D-ben lehet modellezni és ismételni a helyzeteket és gólokat, a hőtérkép mellett a passzok gyakoriságát, helyét és irányát is látványosan lehet bemutatni. Az akciók felépítése is illusztrálható, illetve azt is egy 3D-s kapun mutathatják - adott esetben egy tizenegyespárbaj előtt -, hogy ki hogyan szokta elvégezni a büntetőket.
A futballszurkolók szórakoztatásának új formájához rengeteg adat is szükséges, ezt természetesen a legismertebb sportstatisztikai cég, az Opta biztosítja. A BBC már teszteli is a technológiát, ha pedig beválik, akkor legendás fociműsora, a Match of The Day próbálhatja ki először. Nem lepődnénk meg, ha a nyári labdarúgó Európa-bajnokságon is bevetnék a rendszert.
A sportközvetítések egyébként nem csak a stúdiókban használhatják ki a virtuális valóságot: a Microsoft nemrég bemutatta elképesztő koncepcióját arról, hogyan is nézhetünk majd meccseket az otthonunkban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.