A hazai mobilszolgáltatók közül elsőként a Telekom újítja meg a személyes ügyfélkiszolgálást az elektronikus aláírással. A boltok egy részében már működnek a tabletes e-aláírási terminálok. A vállalat az eszközök ütemezett kihelyezésével ez év végéig fokozatosan kapcsolja be teljes bolthálózatát az elektronikus ügyfélkiszolgálásba.
A vállalat közleménye szerint az elektronikusan rögzített aláírás egyszerűbbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi az ügyfélkiszolgálást. A megoldás emellett lényegesen csökkentheti a nyomtatott dokumentumok, valamint a nyomtatásra, archiválásra és tárolásra fordított munka és költségek mennyiségét, javítva a működési hatékonyságot és csökkentve a környezetterhelést is.
A papírmentes ügyintézési folyamatban a dokumentumok elektronikus formában keletkeznek és a magyar Profitrade MobilSign nevű szoftverével ellátott Samsung-tablet kijelzőjén jelennek meg. A gépen az előfizető áttekintheti, majd alá is írhatja őket a biometrikus azonosítókat is rögzítő érintőtollal. A Telekomnál bevezetett, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, fokozott biztonságú e-aláírást független tanúsító szervezet auditálta. Az aláírt elektronikus dokumentumok az ügyfelek részére bármikor elérhetők a Telekom online önkiszolgáló felületén, illetve kifejezett kérésükre az üzletben kinyomtatják őket.
A Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papíralapú megállapodást. Ennek első lépéseként került sor a tabletes e-aláírás bevezetésére. A sikeres teszt és az első visszajelzések alapján a Telekom bízik abban, hogy ügyfelei hamar megkedvelik, és szívesen használják az újítást.
Ez év végére a tervek szerint minden Telekom üzletben működik majd a tabletes e-aláírás a lakossági és a kis- és középvállalati ügyfélkör kiszolgálására. Ennek eredményeként az ügyfélkiszolgálásban felhasznált papírmennyiség a harmadára csökkenhet, ami a megtakarítás mellett a környezetterhelés csökkenéséhez is hozzájárul. Ezt az ügyfelek is elősegíthetik környezettudatos hozzáállásukkal, amennyiben nem kérik az elektronikusan bármikor elérhető dokumentumok kinyomtatását.