Jelentős, a cég méretétől függően 52-444 ezer dolláros (15-127 millió forintos) kárt okozhatnak a vállalati honlapok/szerverek túlterhelésére irányuló (DDoS) támadások a Kaspersky Lab és a B2B International tanulmánya szerint. A kiberbiztonsági cég állítja, ez a jelentős pluszköltség sok szervezet számára komoly következményeket von maga után, melyek a mérlegükben szemmel láthatóan visszaköszönnek.
A DDoS támadások okozta károk mögött számos tényező található. A tanulmány szerint a DDoS áldozatok 61 százaléka ideiglenesen elveszítette a kritikus üzleti információkhoz való hozzáférést; a vállalatok 38 százaléka nem tudta elvégezni az alapvető üzleti tevékenységeit; továbbá a válaszadók 33 százaléka számolt be az üzleti lehetőségek és szerződések elesésétől. Ezen túlmenően a DDoS támadások 29 százaléka negatív hatással volt a vállalat hitelminősítésére, míg 26 százalékuk a biztosítási díjak emelkedésével járt együtt.
A szakértők beleszámították a kalkulációjukba a helyreállítás költségeit is. Például a cégek 65 százaléka konzultált IT-biztonsági szakemberekkel, 49 százalékuk az IT infrastruktúra módosításáért fizetett pluszdíjat, az áldozatok 4 százaléka kénytelen volt ügyvédhez fordulni, 41 százaléka pedig kockázatkezelők szolgáltatását vette igénybe. És ezek csak a leggyakoribb költségek. A DDoS támadás és az azt követő zavar gyakran kitudódik, és ez még jobban fokozza kockázatot.
Egy DDOS támadás ráadásul a vállalat hírnevét is veszélybe sodorja, hiszen a partnerek és ügyfelek online adatai elérhetetlenné válnak.