Érdekesen alakul a viselhető kütyük piacának részesedése, ahol egy olyan gyártó tört fel a semmiből, amelyik éppen csak elkezdte az árusítást.
Elképesztő számokat produkált a kínai Xiaomi a viselhető technológiai piacon – derül ki az IDC legfrissebb jelentéséből. A kínai gyártó 2015 első negyedévében összesen 2,8 millió eszközt adott el, ezzel így 24,6 százalékos részesedést jelent a piacon. A hatalmas növekedés a Mi Band nevű, 10 ezer forint alatt kapható fitneszkarkötőjének köszönhető, amit a cég 2014 második felében dobott piacra. A Xiaomi ezzel a teljesítménnyel rögtön a top lista második helyén landolt. Az első helyen továbbra is a Fitbit áll, a maga 34,2 százalékos részesedésével, valamint 3,9 millió darabos eladásával.
Talán még ennél is meglepőbb, hogy a legnagyobb nevek (Apple, Pebble, Samsung, LG, Motorola) közül csupán a Samsung tudott beférni a top 5-be. A dél-koreai cég az előzőekhez képest igen szerénynek mondható, 600 ezer darabos eladást produkált 2015 első negyedévében, igaz, ez dupla akkora teljesítmény, mint tavaly ilyenkor. Az összes többi cég a piac 25,4 százalékos részesedésén osztozik, együttesen pedig 2,9 millió készüléket tudtak eladni.