Az internet eredendő bűnének is emlegetik, és aki legalább egy órán át böngészett már életében, az biztosan találkozott vele. Ez a felugró hirdetés, amelynek kitalálója azóta bánja, amit tett.
Egy közelebbről meg nem nevezett autógyártó nem volt elégedett webes hirdetésének megjelenési helyével. Szerette volna sokak által látogatott oldalra elhelyezni a bannert, az viszont már nem tetszett neki, hogy a reklám szexuális tartalmak között látható. A probléma megoldását Ethan Zuckerman, a kilencvenes évek egyik legnagyobb tárhelyszolgáltatója, a Tripod.com programozó-dizájnere kapta feladatul.
Zuckerman azt találta ki, hogy a hirdetés a sokak által látogatott oldalhoz kapcsolódva tűnjön fel (tehát sokan lássák), ugyanakkor annak tartalmától elkülönítve, egy felugró ablakban. Ebből lett a popup, azaz a felugró hirdetés, amelyik egy külön kis ablakban (vagy másik böngészőfülön) nyílik meg, amikor meglátogatunk egy weboldalt.
A programozó tavaly nyáron, a The Atlantic oldalán publikált, hosszú írásában kért mindenkitől elnézést az 1994-ben történtekért, azóta ugyanis a felugró hirdetés szép karriert futott be – csak éppen mindenkit idegesít. A programozó a bocsánatkérő cikkben úgy fogalmaz: “Sajnálom. A szándékaink jók voltak.”
Ha ez érdekes volt, hasonló cikkekért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.