Ismét elérhetővé váltak a UPC hálózatán az Externet által kiszolgált oldalak és online szolgáltatások. Az ügyben a két cég továbbra is egymásra mutogat.
A UPC és az Externet közti adatcserélés szerda éjfél után szakadt meg. Azóta az externetes szervereken lévő oldalak – köztük a legnagyobb érdeklődésre számot tartó RTL Most – elérhetetlenek voltak a UPC előfizetői számára. A szolgáltató péntek délután kiadott közleménye szerint soron kívül megtették azokat a technikai intézkedéseket, amelyek lehetővé teszik a népszerű tévécsatornák weboldalainak elérését a megszokott módon.
A közleményben foglaltak alapján egy gyors műszaki vizsgálat megerősítette, hogy az említett oldalak nem a UPC hibája miatt voltak elérhetetlenek.Azt írják: a UPC rendszeresen felülvizsgálja hálózatának adatátviteli kapacitását és szigorú sztenderdek szerint biztosítja az optimális és kiegyensúlyozott adatforgalmat. Ezeknek a szabályozott folyamatoknak megfelelően történt az az átkonfigurálás is, amelynek normális esetben nem kellett volna érzékelhető problémát okoznia az ügyfelek számára. Sajnálatos módon azonban az említett oldalak kiszolgálói részéről feltételezhetően nem történt meg az adatforgalom megfelelő tranzitútvonalakra való átterhelése, annak érdekében, hogy a tartalom továbbra is eljuthasson a fogyasztókhoz.
A közlemény úgy zárul: a UPC a továbbra is alapvető értéknek tekinti a netsemlegességet, ezért meglepetéssel fogadták és egyben visszautasítják a sajtóban megjelent azon értesüléseket, amelyek bármilyen internetes tartalom blokkolását vagy háttérbe szorítását feltételezték.
Az Externetnél ugyanezt máshogy látják. A HWSW azt írja: nekik a cég képviselője eufemisztikusan annyit mondott, hogy cége "azt vette észre, hogy a kapcsolat helyreállt", vagyis eszerint az Externet nem hátrált meg és nem kötött peering-egyezményt vagy terelte nemzetközi forgalom felé a hálózati forgalmat.