Tech hvg.hu 2015. április. 03. 09:31

Ömlenek a panaszok a UPC Facebook-oldalára

Az éjszakai pihenés után folytatják a rohamot a UPC ügyfelei: reggel óta néhány percenként érkeznek a néhol udvarias, néhol meglehetősen határozott hangvételű felhasználói észrevételek a vállalat közösségi felületére, miután az egyik legnagyobb internet-szolgáltató hálózatán harmadik napja elérhetetlen sok weboldal.

“Az internetes tartalmak elérésének korlátozása a kommunista diktatúrák jellemzője, ha jól tudom Önök nem tartoznak ebbe a kategóriába! Nekem mint előfizetőnek JOGOM VAN MINDEN, AZ INTERNETEN LEGÁLISAN ELÉRHETŐ TARTALOMHOZ HOZZÁFÉRNI! Havi 15 ezer forintos díjért cserébe ELVÁROM, hogy azt kapjam, ami minden más internetezőt is megillet!” – nagyjából ilyen hangulat uralkodik tegnap óta a UPC Facebook-oldalán, és higgyék el, az egyik legfinomabban megfogalmazott előfizetői észrevételt idéztük. Az oldalra közzétett követői posztként, illetve a UPC megosztásaihoz írt hozzászólásként is záporoznak a hasonló beírások, az éjszakai pihenés után ismét néhány percenként jön újabb.

A UPC telefonos ügyfélszolgálatával történt beszélgetésről kaptunk egy olvasói felvételt. Az ott elhangzottak szerint “az Externet szolgáltatóval történt valami hiba. Mert itt bizonyos weboldalak betöltenek erről a szolgáltatóról, ellenben valamelyik pécsi tranzitszerverüknél elakad a jel. Az Externet azt kommunikálja kifelé, hogy náluk nincsen semmiféle műszaki hiba, de mi csak műszaki hibát látunk, mert bizonyos ott elakadnak ennél a szervernél. Felvettük már a társszolgáltatóval úgymond a kapcsolatot. Nem tudom, milyen okból, de a marketing osztályuk azt kommunikálja kifelé, hogy náluk ugyan nincsen, hanem ez UPC-oldali hiba. […] Valószínű, hogy ez műszaki hiba, csak valamiért az Externet ezt nem meri felvállalni, és inkább akkor a másik szolgáltatóra mutogat.”

A UPC facebookos oldalának borítóképe
hvg.hu

A UPC hálózatából április 1-je óta, vagyis már harmadik napja nem érhetők el az Externet hálózatába tartozó weboldalak és online szolgáltatások, köztük az RTL oldalai, valamint az állami tévécsatornák videostreamje sem. A helyzetet tovább rontotta, hogy csütörtök este óta úgy tűnik, valamelyik fél nem mond igazat. Egy facebookos kommentben a UPC úgy reagált: nem üzleti döntésről, hanem technikai probléma miatt szakadt meg a kapcsolat az Externettel. Ezzel szinte egy időben az Externet úgy nyilatkozott: nem műszaki hiba történt, a mostani történet a UPC üzleti döntésének az eredménye.

A UPC és az Externet korábbi viszonyát jól ismerő forrásunk szerint sem műszaki problémáról, hanem a két szolgáltató közt egy ideje már húzódó üzleti-fejlesztési vita eredményéről lehet szó, ennek részleteiről itt olvashat.

Ha ön is a UPC előfizetője, és napok óta nem ér el valamilyen weboldalt, írja meg nekünk egy üzenetben a HVG Tech rovatának Facebook-oldalára, hogy melyik az.