Drasztikus változást ígér keresési algoritmusában a Google.
Mobilegeddon néven is emlegetik azt a változást, amely április 21-től lép életbe a Google-kereséseknél, és természetesen a mobil keresésekkel kapcsolatos.
Bár a Google már évek óta előrébb helyezi a keresések között azokat az oldalakat, amelyek mobilra optimalizáltak, az eddigi rangsorolás, állítja az Entrepreneur, korlátozott és homályos volt. Eltekintve attól, hogy az oldal megkapta a mobilbarát jelzőt, nem volt világos, milyen tényezők szólhatnak bele a rangsorolásba. Ezért nem is tartották olyan fontosnak az oldalak, hogy feltétlenül optimalizáljanak mobilra is.
Mindez azonban megváltozhat április 21-én, amikor is a Google, figyelembe véve azt, hogy immár a keresések mintegy 60 százalékát mobileszközről indítják, egy hatalmas algoritmus-változtatást vezet be, amely alapvetően befolyásolja majd a találatokat, méghozzá mobilos szempontból.
A frissítésről egyelőre annyit tudni, hogy megváltozik az, ahogy a Google értékeli a mobilbarát weboldalakat, a felhasználók könnyebben megtalálják a különféle mobileszközökre optimalizált tartalmakat, és a nem optimalizált site-ok jelentős találat-csökkenést fognak elszenvedni. Míg a hagyományos keresési trendek honlapokat jelenítenek meg, addig a jövőben akár appok és különféle mobileszközök is kiemelt helyen jelenhetnek meg a találatok között. Ami már most egyértelműnek tűnik, azok az oldalak kapják majd a legjobb találatokat, amelyek minél sokoldalúbban szolgálják ki a mobilosokat.
Azt pedig, hogy egy weboldal mobilbarát-e, avagy sem, ezt a linket követve lehet megnézni.