A hosszú évek óta keringő pletyka mostantól teljesen hivatalos: a Google a Barcelonában zajló Mobile World Congress konferencián jelentette be, hogy mobilszolgáltatóként is jelen lesz a piacon.
Sundar Pinchar, a cég egyre több mindenért felelős alelnökének bejelentése szerint a vállalat elsőként (természetesen) az amerikai piacon jelenik meg, mégpedig virtuális szolgáltatóként.
A virtuálisként emlegetett szolgáltatók, úgynevezett MVNO-k – ilyen például itthon a Tesco Mobile – a hagyományos szolgáltatóknak nagykereskedelmi árat fizetnek azért, hogy hálózatukat használják. Az ügyfelek számára viszont teljesen hagyományos szolgáltatóként tűnnek fel: saját tarifákkal és készülékajánlatokkal.
A Google a Sprint és a T-Mobile hálózatát használja majd az Egyesült Államokban, a két cégtől vásárolt kapacitásra építve alakítja majd ki hang- és adatszolgáltatást is magában foglaló tarifarendszerét. A szolgáltatást néhány hónapon belül elindítják.
Kísérlet, de sokaknak fájhat
A projektet egyelőre kísérletnek szánja a vállalat, alighanem arra kíváncsian, hogy a kereskedelmileg nem túl sikeres, de az iparágnak utat mutató Nexus telefonokhoz hasonlóan befolyásolni tudják-e a szolgáltatók piacát is.
A lépés a telekommunikáció több szereplőjét is bánthatja. Ott vannak például a mobilszolgáltatók: a Google ugyanis alighanem a verseny erősítésére, az árak letörésére törekszik majd. De egy sikeres piacra lépés hosszabb távon hasonlóan rosszul eshet az Apple-nek, hiszen egyik legfőbb riválisa – az Android mint operációs rendszer és a hardverek kiadása után – egy újabb mobilos területre veti ki a hálóját, ráadásul olyanra, amely fölött Tim Cookék jelenleg semmilyen érdekeltséggel nem rendelkeznek.
Ha kíváncsi rá, milyen érdekességeket jelentenek be az MWC-n, lájkolja a hvg.hu Tech rovatának Facebook-oldalát. A már bemutatott újdonságokról itt olvashat.