A dél-koreai elektronikai óriás profitja több mint harmadával csökkent a 2014-es karácsonyi szezonban az egy évvel korábbihoz képest.
Nemrég egy becslésen alapuló grafikonon mutattuk meg, hogy mintha gyanúsan alacsony lett volna az érdeklődés karácsonykor a Samsung telefonjai iránt. Most maga a vállalat erősítette meg a hírt, a cég előrejelzése szerint a karácsonyi szezont felölelő utolsó negyedévben 37,4 százakkal kevesebb nyereséget könyvelhettek el, mint egy évvel korábban.
A Samsung előzetes jelentése szerint még így is 4,74 milliárd dolláros profitról van szó, így túlságosan nem kell félteni a vállalatot, de a legutóbbi negyedév 60 százalékos esése után az újabb adatból egyértelműen látszik, hogy valami nagyon nincs rendben, nem alkalmazható tovább az eddig jól bevált stratégia.
A profit csökkenése erős összefüggésben van a Samsung telefonjainak gyengébb szereplésével, ugyanis a mobilok jelentik az egyik legfontosabb nyereségtermelő kategóriát. Hogy ezen a téren gond van, az már karácsony előtt is látszott, amikor arról jelentek meg sajtóinformációk, hogy halmokban állnak a raktárakban az eladhatatlan Galaxy S5-ök.
A telefonok gyenge szereplésére már csak azért is érdemes odafigyelnie a Samsungnak, mert az ilyen mértékű gyengülést már egyáltalán nem könnyű visszafordítani – hasonlót élt át nemrég az okostelefonos láz elején kifejezetten domináns HTC is –, főleg nem a Xiaomi és a hasonló kínai vállalatok által gerjesztett árversenyben.