Szokatlan, hogy egy cégóriás a közösségi finanszírozáshoz fordul.
A Makuake nevű japán „crowdfunding”, azaz a közösségi finanszírozás elvén működő oldalhoz fordult a Sony, hogy pénzt szerezzen a Qrio nevű intelligens zárra. A termék mögött amúgy a Qrio Ltd. áll, amelyről azért azt tudni kell, hogy a Sony és a World Innovation Lab vegyesvállalata.
Ha névleg nem is jelenik meg, azért ott a Sony a háttérben, és a közösségi finanszírozás lehetővé teszi számára, hogy elkerülje a pénzügyi kockázatot, ráadásul ha a netezők fantáziát látnak (s megsúgjuk, láttak) a termékben, akkor hamarabb piacra kerülhet, mint ha a Sony hagyományos piacbevezetési eljárását használná.
A Qrio okoszár elfér a jelenlegi zár felett, és még a legügyetlenebbek is könnyen telepíthetik. Bluetooth 4.0-n keresztül az okostelefonunkkal lehet nyitni a zárt, és úgynevezett „pótkulcsot” lehet küldeni a családtagoknak, barátoknak. Az okoszár négy CR123A elemmel működik, ezekkel állítólag három évig bírja.
Úgy tűnik, jó lóra tett a Sony, mert még jóval több mint két hónap hátravan a pénzgyűjtési időszakban, de máris messze túlteljesítették a célt. Az okoszár forgalmazása jövő májusban kezdődik, és 130 dollár körül lesz az ára.