Több pénzhez is juthat, aki így figyeli a médiát
A nyelvi kompetenciák üzleti célú felhasználására létrejött magyar TranzPress fejlesztése a cég reményei szerint átrendezheti a médiafigyelési és -elemzési piacot.
Míg a hagyományos sajtófigyelés leginkább a belföldi elektronikus és nyomtatott média vizsgálatára fókuszál, a TranzPress saját fejlesztése révén regionális érdekeltségű nagyvállalatok és közintézmények gyors és személyre szabott információkat szerezhetnek a külföldi gazdasági szaksajtó és a közösségi média tartalmaiból is. A cég szerint ráadásul a megrendelők az archívumok duzzasztásán túl üzleti előnyöket is szerezhetnek a speciális sajtófigyelés révén.
A PressMonitor több mint 80 ezer kül- és belföldi online, nyomtatott és elektronikus hírforrás, valamint szerteágazó közösségi médiatartalom személyre szabott szemlézését és elemzését teszi lehetővé. Az eszköz segítségével jövőbeni döntések (gazdasági, politikai, diplomáciai természetű folyamatok) is megalapozhatók. A nemzetközi média országokra, nyelvekre, iparágakra való szűkítése, intelligens indexálása és pontos kulcsszavas keresése immár lehetővé teszi a célpiacok szegmentált figyelését és elemzését. Az idegen nyelvű médiatartalmakból kinyert információk értelmezését, nyelvi közvetítését pedig a szoftverbe integrált nyelvtechnológiai megoldások, valamint a cég felkészült sajtófordítói stábja szavatolja.
Az elv működőképességét alátámasztja a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézetének egy tavaszi kutatása is. Akkor a kutatók arra keresték a választ, hogy mennyire vág egybe a gazdasági sajtóban megjelenő hírekből kikövetkeztethető nemzetgazdasági teljesítmény a későbbi, valós statisztikai adatokon alapuló konjunktúramutatóval. A kutatás fő megállapítása az volt, hogy a sajtóelemzéssel több hónapot is nyerhetnek a kutatók, és jó közelítéssel becsülhető általa a növekedési adat, még annak kiszámolása és hivatalos közzététele előtt.