Lezárult az üzlet, most már a Facebook tulajdonában van a virtuális valóság megtapasztalására használható Oculus szemüveget gyártó vállalat. A jövő most kezdődik.
A Facebook márciusban jelentette be, hogy 2 milliárd dollárért felvásárolja a virtuálisvalóság-szemüveget gyártó Oculust. Az üzlet most zárult le, immár teljesen a Facebooké a cég, egészen pontosan 2 001 985 000 dollárért cserébe. Vannak olyanok is, akik felháborodtak a felvásárláson: a szemüvegre kickstarteres közösségi tőkegyűjtéssel hozták össze a pénzt, és az akkori támogatók közül többen úgy érzik, hogy becsapták őket.
Az Oculus egyik befektetője ugyanakkor korábban úgy fogalmazott: az üzlet nagyjából ahhoz hasonlítható, mint amikor a Google 2005-ben megvette az Androidot. Az akkor egyáltalán nem okostelefonos világban az a felvásárlás is érthetetlennek tűnt, azóta viszont a legkomolyabb szinten határoz meg egy egész iparágat, és sok-sok százmillió felhasználó mindennapjait.
Az Oculus szemüvege komoly és látványos változásokat jelenthet a Facebook életében. Hosszabb értekezésünket ide kattintva olvashatja el, míg videós formában ezen a linken pillanthat bele a valószínűsíthető jövőbe.