Ugyan egyre több iPhone-t adnak el a világon, de az Apple mobilokra váltók aránya elég meredeken csökken.
A Business Insider és a Statista közös grafikonjához hasonlót biztosan láttak már az Apple vezetői is, amikor az iPhone eladási adatait elemezték, és valószínűleg nem boldogok attól, amit évről évre tapasztalnak. A lenti diagrammból is látszik, hogy három éve még 80 millió olyan vásárlójuk volt, aki egy rivális cég telefonjáról váltott almás mobilra. Ami ennél is fontosabb, hogy ez az összes vásárló körülbelül kétharmadát jelentette, ennél egyértelműbb jele pedig nem is volt a fejlődésnek. Azóta viszont hiába emelkedett az éves vásárlók száma körülbelül 30 százalékkal, új vásárlóik már sokkal kevesebben vannak.
Amint láthatjuk, az újonnan elcsábított vásárlók aránya olyan meredeken csökkent az elmúlt két évben, hogy piaci elemzők szerint a régi iPhone-t újra cserélők aránya 2015-ben már 80 százalék lehet, tehát csak minden ötödik iPhone vásárlás jelent új ügyfelet. A képből is jól kivihető: ha ez a trend ilyen ütemben halad tovább, három év múlva már csak az egyébként is iPhone-t használók szája íze szerint kell fejleszteni és reklámozni az új modelleket. És hogy ez miért igazán rossz hír az Apple számára? Mert eközben egyre inkább függ az iPhone-eladásoktól.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.