Tech hvg.hu 2014. április. 02. 17:00

Kétmilliárdba került a Facebooknak, sokkal olcsóbban szerezte meg a Microsoft

Ha valaki eddig kételkedett volna abban, hogy a jövő a virtuálisvalóság-szemüvegeké, annak legyen elég annyi, hogy nemcsak a Google vagy a Facebook, hanem még a Microsoft is erre az útra lépett.

Míg a sajtó hangos volt a Facebook kétmilliárd dolláros üzletétől, amelynek keretében felvásárolta az Oculus VR-t, annak Oculus Rift szemüvege miatt, addig kevesebb szó esett arról, hogy valamivel korábban a Microsoft is áldozott ilyen célra, igaz, jóval kevesebbet.

A TechCrunch értesülései szerint a redmondi óriás 100-150 millió dollár körüli összeget fizetett az ODG (Osterhout Design Group) nevű cégnek, amely már évek óta fejleszt virtuálisvalóság-eszközöket katonai és egyéb szervezetek számára. Bár a Microsoft erről nem adott ki nyilatkozatot, az üzlet tényét az ODG alapítója is megerősítette a TechCrunchnak.

Ebben az esetben azonban nem a szokványos cégfelvásárlásról volt szó, az ODG ugyanis továbbra is független cégként fog működni, azonban a Microsoft most már hozzáférhet a szabadalmaihoz, és bizony nem kevésről, 81 szabadalomról van szó. Köztük van a cég virtuálisvalóság-szemüvege is, amelyet mind a hadászatban, mind a köznapi életben lehet majd használni. Ilyen értelemben jó üzletet csinálhatott a Microsoft, hiszen az említett összegért soktucatnyi szabadalomhoz jutott, míg a Facebook kétmilliárd dollárért mindössze egyhez.

Mindezek után szinte biztos, hogy a Microsoft is kiadja majd saját „Google Glassát”, ráadásul az ODG megoldásában egy gyűrű segítségével kurzor is tehető a szemüveg által közvetített virtuális képernyőre, PC-szerű felhasználói felületté változtatva azt.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.