Tech 2014. február. 20. 17:00

Vége lehet az idegesítő bolyongásoknak a szupermarketekben

A Philips új technológiája, amelyet a szupermarketek meglévő világítórendszereibe építhetnek, nyomon követheti a vásárlókat, hogy segítsen nekik az eligazodásban.

Aki vásárolt már szupermarketben az bizonyára egyetért azzal, hogy emberpróbáló feladat megtalálni a különféle termékeket. Ezen a helyzeten próbál segíteni a Philips kísérleti rendszere, amely egy GPS-szerű rácsot hozna létre az okostelefon vagy a táblagép képernyőjén, és segítene a vásárlónak eligazodni az üzletben.

Mindehhez szükség van egy dedikált alkalmazásra, illetve a már meglévő világításba építhető intelligens LED-ekre. A vásárló beírja az appba bevásárlólistáját, vagy akár csak recepteket, és az alkalmazás megtervezi számára a legegyszerűbb útvonalat az egyes termékekhez. Akár a vonatkozó kedvezményeket is feltüntetheti vagy alternatív termékeket ajánlhat, ha valami kifogyott volna.

A rendszer intelligens LED-ek hálózatával dolgozik együtt, ahol minden kis égő egy képzeletbeli rácson ül, és elküldi pozícióját az appnak. Ebből tudja azonosítani az alkalmazás, hogy a telefon (illetve annak tulajdonosa) éppen hol tartózkodik, milyen termékek vannak a közelében, és ennek megfelelően tudja számára elkészíteni az útvonaltervet.

A világítórendszer, illetve az alkalmazás jelenleg tesztfázisában tart, kérdés azonban, mennyire lesznek fogékonyak iránta a szupermarketek, ahol éppen az a cél, hogy minél többet bolyongjon (meg persze vásároljon) a vevő.