A Chrome egyik kényelmi funkciója az egyik legnagyobb veszélyforrás is, reklámablakokkal és rosszindulatú programokkal töltheti meg számítógépünket.
A gyakorlatban ez úgy működik, hogy pár tízezer vagy százezer ember feltelepít egy bővítményt. Miután népszerű lesz, a fejlesztők módosítják a bővítményt, egy reklám- vagy éppen kártevőterjesztő gépezetté alakítva azt. Előfordulhat, hogy nem a böngészőt eredetileg készítő, jóindulatú fejlesztők állnak már ilyenkor a háttérben, hanem egy, a programot ilyen céllal felvásárló új tulajdonos, akinek a háttérben átadják a kiegészítő tulajdonjogát, ami a Chrome Web Store-ban minden kapcsolódó telepítéssel és joggal együtt átruházható.
A felhasználó a kiegészítő változásaiból – a háttérben zajló, csendes frissítés miatt – semmit nem észlel, csak azt, hogy valami nem stimmel a számítógépen, lassabb, leterheltebb vagy éppen tele van reklámablakokkal a böngészője.
A Google a könnyű kijátszhatóság miatt szigorít a szabályzatán, a Chrome Web Store-ból elérhető bővítmények csak egyetlen célt szolgálhatnak majd ki. Az új szabály idén júniusban lép életbe.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.