Ugyan még sokat kell aludni addig, de azért már nincs túl messze: április 9-én eltűnnek a Facebookról a támogatott történetek névre fordítható sponsored stories jellegű hirdetések.
Vannak, akik nem szerették, másokat pedig idegesített – így foglalható össze a facebookos “sponsored stories”, azaz támogatott történetek hirdetéstípus fogadtatása. Azokról a posztokról van szó, melyekben például miután egy barátunk bejelentkezett egy gyorsétterembe vagy egyszerűen csak lájkolta egy bank oldalát, és a közösségi oldal ezt a tevékenységet – az étterem/bank által fizetett díjak ellenében – hirdetésként folyamatosan a szemünk előtt tartotta az üzenőfalunkon.
Ezután csak oly módon jelennek meg a hirdetetésekben a közösségi elemek, hogy a Facebook, ahogy korábban is, jelzi majd, hogy melyik ismerősünk rajong az adott hirdető oldaláért.
A 2011-ben bevezetett hirdetési forma nem sokaknak tetszett, sőt a tevékenységünket a hirdetőknek eladó Facebook 20 millió dolláros büntetés is kapott megoldása miatt.
A közösségi oldal üzemeltetői április 9-én kapcsolják le a hirdetéseket. Aki már előtte szeretné eltüntetni őket, az néhány kattintással már most megteheti.