Egy hamis like miatt perli a Facebookot egy amerikai férfi, aki saját bevallása szerint nem "tetszikelte" az USA Today gasztro rovatát.
A coloradoi Anthony DiTorro figyelmét barátja hívta fel arra, hogy a neve szerepel az USA Today gasztrorovatának Facebook-hirdetése alatt. DiTorro azonban azt mondja: ő nem like-olta az oldalt, ezért beperelte a Facebookot – írja a Focus Online.
A férfi 750 dollárt követel a közösségi oldaltól minden egyes olyan felhasználónak, akiknek a nevében "hamis like-ok" látszanak a hirdetések alatt.
A vádirat szerint a "fantom like-ok" egy sor szövetségi és állami törvénnyel ellentétesek, sértik a magánszférát. A Facebook minderre úgy reagált, hogy a pernek nincs alapja és mindenképpen megvédik magukat.
Mint arról beszámoltunk: április 9-én eltűnnek a Facebookról az ún. sponsored stories (támogatott történetek) -jellegű hirdetések. A 2011-ben bevezetett hirdetési forma nem sokaknak tetszett, sőt a tevékenységünket a hirdetőknek eladó Facebook 20 millió dolláros büntetés is kapott megoldása miatt.