Köztudott, hogy az internetes cégóriások közül a Google szerzi a legtöbb pénzt online hirdetésekből, de piaci előnye akkor válik megdöbbentővé, amikor versenytársai adataival hasonlítjuk össze.
A Statista infografikája remekül szemlélteti a riválisok lemaradását. A Google 2013-ban augusztus végéig 38,6 milliárd dollár bevételt termelt az online hirdetésekből, a második helyezett Facebook viszont csak ennek hatodát zsebelte be. A vizsgált időszakban még a Microsoft, a Yahoo, az IAC és az Aol lépte át az 1 milliárdos álomhatárt.
Az egyeduralmat egy másik adat is remekül illusztrálja: idén nyár végéig az online reklámpiac 117 milliárd dollárt termelt, ebből tehát minden harmadik a Google baknszámláján landolt. Érdekesség, hogy a tőzsdei bevezetések értéke kapcsán is a Facebook és a Google áll az első két helyen, de ott a közösségi oldal vezet hasonlóan nagy fölénnyel, mint itt. Csakhogy az üzleti életben nem ezek a rekordok számítanak, az már sokkal inkább, hogy a Facebook részvényei csak szeptemberben kerültek 50 dollár fölé, míg a Google októberben lett az első tech cég, amely átlépte az 1000 dolláros lélektani határt.