A közösségi közlekedésben használható megoldás alacsonyabb költségeket biztosít a közlekedési vállalatok és az utasok számára egyaránt. Magyarok fejlesztik.
Az nTicket rendszerben a járműveket és a megállóhelyeket is olcsó, vandál- és üzembiztos, intelligens, passzív NFC címkékkel szerelik fel. Az utasok NFC-képes eszközökkel (például mobiltelefonnal vagy tablettel) vehetik igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatást, ezeken keresztül zajlik az utazás megkezdésének és befejezésének regisztrációja. Mivel az utasok mobiltelefonjai állnak kapcsolatban a szolgáltató központi rendszerével, nincs szükség drága érvényesítő készülékekre sem. Ez az újítás azt is lehetővé teszi, hogy a hagyományosnak számító díjtermékek, azaz a bérletek és jegyek mellett használatarányos díjszabási rendszert működtessenek a közlekedési vállalatok. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a díjakat a szolgáltatás igénybevétele után számítják ki a leutazott távolság alapján, és szedik be az utasoktól.
Az nTicket hátterében egy olyan rendszer áll, amely ötvözi az elektronikus jegyrendszerek terén elért, nemzetközi szintű eredményeket, köztük a szerveralapú megoldásokat, szabványokat és offline megoldásokat, miközben a legújabb technológiák lehetőségeit is kiaknázza, beleértve a műszaki innovációkat (NFC, TSM, kártya- és adat-biztonság, cloud computing, mesterséges intelligencia) és gazdasági vívmányokat (mobiltelefonok elterjedtsége, mobil adatátvitel, hálózati lefedettség).
A fejlesztések műszaki vezetője a NetLock, a speciális, ismeretlen területek feltérképezését pedig a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kutatói végzik. A projekt jelenleg a fejlesztés fázisában van: az első munkaszakasz már lezárult a projekt-infrastruktúra kialakításával és a releváns technológiák meghatározásával. Ennek során a konzorcium tagjai szerteágazó kutatásokat végeztek többek között a kriptográfiai területeken, valamint a projekt újdonságtartalmát jelentő mobilalkalmazással kapcsolatban. Jelenleg az nTicket koncepció részét képező, használatarányos díjstruktúra kutatásán és kialakításán dolgoznak a szakemberek, valamint a mobiltelefonos alkalmazást és a szerveroldali, alapvető funkciókat fejlesztik.
Várhatóan a jövő év áprilisára készül el az a demo rendszer, amelyben az NFC címkével ellátott megállók és a használatarányos elképzelés segítségével bemutatható az nTicket alapvető működése. Az éles üzemben is bevezethető rendszer a tervek szerint 2015 első negyedévében készül el. A megoldás bármely nagyvárosban bevezethető lesz a jelenleg is működő elektronikus jegyrendszerek gazdaságosabban üzemeltethető alternatívájaként, vagy azok kiegészítéseként.