Tech MTI / hvg.hu 2013. július. 25. 12:46

Meglepetést okozott a Facebook

Egy évvel a nem kifejezetten jól sikerült részvénykibocsátás után az idei második negyedévben már részvényeseinek tetsző adatokról számolt be a Facebook. Ömlik a pénz a mobilos hirdetésekből.

A Facebook az idei második negyedévben a 2012 második negyedévihez képest 53 százalékkal 1,8 milliárd dollárra növelte bevételét, ami után 331 millió dollár nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 157 millió dolláros veszteséggel. A szerdai tőzsdei zárás után közzétett adatok hatására a Facebook-részvények árfolyama a tőzsdén kívüli forgalomban 20 százalékkal 32 dollárra emelkedett, és ezzel 6 dollárnyira megközelítette a részvény 38 dolláros kibocsátási árfolyamát. A papír legalacsonyabb árfolyama 18 dollár alatt volt.

"Jó eredményeket értünk el felhasználóink számának növelésében" – mondta Mark Zuckerberg a Facebook alapítója az eredménybeszámoló közzététele alkalmából szakmai elemzőknek rendezett telefonkonferencián. A Facebook aktív felhasználóinak száma a legutóbbi hónapban 1,15 milliárd volt, ötödével több, mint egy éve. A naponta belépők száma közel 700 millió.

AFP / Karen Bleier

Minél több időt tölt el egy ügyfél a hálózatban, annál értékesebb az önmagát hirdetésekből fenntartó, több mint 1 millió hirdetővel rendelkező Facebook számára. Az átdolgozott mobilalkalmazásoknak, a megújított hirdetési formátumoknak és a reklámozók rendelkezésére bocsátott új lehetőségeknek köszönhetően jelentősen megnőtt a vállalat mobilhirdetési bevétele. Olyannyira, hogy a teljes hirdetési bevételnek már 41 százalékát a mobil készülékek adják. Kilenc hónappal ezelőtt az arány még csak 14 százalék volt. "Hamarosan több bevételünk származik majd mobil készülékektől, mint személyi számítógépek után" – jelentette ki Zuckerberg a telefonkonferencián.

A Facebook szolgáltatásait 819 millióan veszik igénybe okostelefonon vagy táblagépen, és "a felhasználók több időt töltenek el a rendszerben, mint valaha" – tette hozzá. Zuckerberg cáfolta azokat a vissza-visszatérő állításokat, hogy a fiatalok seregestől hagynák el a közösségi hálót. "A rendelkezésünkre álló adatok ezt nem támasztják alá – mondta. – A tizenévesek változatlan intenzitással használják a rendszert".

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.