Alaposan átrendeződött a hazai mobiltelefon-piac az elmúlt egy évben – írta a Világgazdaság.
Míg 2012 első három hónapjában a hagyományos készülékek még az értékesítés 52 százalékát adták, addig az idei év első negyedévében már csak 32 százalékát, a fennmaradó rész pedig az okostelefonokra esett – közölte a VG-vel Tóth László, az IDC Magyarország elemzője.
A január-márciusi időszakban 815 ezer mobiltelefont adtak el Magyarországon, ez 4 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az okosmobilok hazai piacán a Samsung a legnagyobb szereplő, részesedése 60 százalékos. A dél-koreai gyártót a Sony–LG–Apple-trió követi, nagyjából hasonló számú eladott készülékkel.
Abban, hogy 2013 első negyedévében közel 200 ezerrel több okostelefont adtak el, mint egy évvel korábban komoly szerepet játszott, hogy mintegy negyedével visszaesett az ilyen típusú készülékek átlagára.