Több tucat hirdetőt veszített a Facebook a burjánzó erőszak miatt
A közösségi portálon teret nyerő nők elleni erőszak miatt veszített el több tucat hirdetőt a Facebook. A sérelmezett tartalmak között olyan oldalak és képek szerepeltek, amelyeken nők ellen követnek el erőszakot, illetve bántalmazásra és nemi erőszakra buzdító mondatokat tartalmaznak.
Több mint tucatnyi hirdetőjét veszítette el a Facebook, miután egy közelmúltban elindított kampány felhívta a figyelmet a közösségi portál olyan oldalaira, amelyek a nők elleni erőszakra buzdítanak.
A Women, Action, and the Media nevű szervezet a múlt héten elindított kampányával próbál nyomást gyakorolni a Facebookra, hogy vessen véget oldalain a nők elleni gyűlöletbeszédnek. A kampány emellett arra buzdította a hirdetőket, hogy a követelés teljesítéséig fordítsanak hátat a közösségi portálnak.
A szervezet által sérelmezett tartalmak között olyan oldalak és képek szerepeltek, amelyeken nők ellen követnek el erőszakot, illetve bántalmazásra, nemi erőszakra és nők elleni egyéb agresszív cselekedetekre buzdító mondatokat tartalmaznak.
A kampány hatására több mint ötezer e-mail érkezett a Facebookon hirdető cégekhez és több mint hatvanezer bejegyzés született a Twitter mikroblog portálon. A Nissan autógyártó és számos kisebb hirdető is reklámjai eltávolításával reagált a megmozdulásra.
A Facebook a hét elején ismerte el, hogy rendszere nem működött hatékonyan a gyűlöletbeszédet tartalmazó oldalak azonosítását és eltávolítását illetően, de ígérete szerint eltávolítja a sérelmezett oldalakat, és fejlesztésbe kezd.