Korszerűsítik a 112-es általános segélyhívószám informatikai hátterét. A hazai alrendszer kivitelezői azt ígérik: a változások után gyorsabb lesz a segélyhívás folyamata, és gyorsabban érkezhet majd a segítség.
Év végére elkészül az Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR), a 112-es segélyhívószám infokommunikációs háttere. A rendszer szállítója a Huawei. Az európai szintű rendszer fő célja kettős: a segítségnyújtás folyamatának gyorsítása, valamint a fals hívások számának csökkentése - írja a TechCorner. A 104, 105 és 107 hívószámokat továbbra is lehet hívni - hogy meddig, az még nem eldöntött.
A projekt keretében idén tavasszal már elkészült a két hívásfogadó központ. A szombathelyi és miskolci call centerekbe futnak be a 112-es számra érkező hívások. Mindkét helyszínen 110-110 munkahelyet alakítottak ki; összességében 850 fő dolgozik majd a két létesítményben. A TechCorner azt írja: a segélyhívó munkatársai – akiknek a kiválasztása már elkezdődött – szigorú, nemzetközi protokoll alapján teszik majd fel a kérdéseket a betelefonálóknak. A cél, hogy a megfelelő tevékenységirányító központ a lehető leghamarabb tudomást szerezzen a bejelentésről és megkezdődhessen az intézkedés.