Tech hvg.hu 2013. május. 09. 22:50

Változások a 112-es segélyhívónál

Korszerűsítik a 112-es általános segélyhívószám informatikai hátterét. A hazai alrendszer kivitelezői azt ígérik: a változások után gyorsabb lesz a segélyhívás folyamata, és gyorsabban érkezhet majd a segítség.

Év végére elkészül az Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR), a 112-es segélyhívószám infokommunikációs háttere. A rendszer szállítója a Huawei. Az európai szintű rendszer fő célja kettős: a segítségnyújtás folyamatának gyorsítása, valamint a fals hívások számának csökkentése - írja a TechCorner. A 104, 105 és 107 hívószámokat továbbra is lehet hívni - hogy meddig, az még nem eldöntött.

A projekt keretében idén tavasszal már elkészült a két hívásfogadó központ. A szombathelyi és miskolci call centerekbe futnak be a 112-es számra érkező hívások. Mindkét helyszínen 110-110 munkahelyet alakítottak ki; összességében 850 fő dolgozik majd a két létesítményben. A TechCorner azt írja: a segélyhívó munkatársai – akiknek a kiválasztása már elkezdődött – szigorú, nemzetközi protokoll alapján teszik majd fel a kérdéseket a betelefonálóknak. A cél, hogy a megfelelő tevékenységirányító központ a lehető leghamarabb tudomást szerezzen a bejelentésről és megkezdődhessen az intézkedés.

hvg360 Tornyos Kata 2024. december. 23. 10:54

Lehet, hogy már nem a magyarok a finnek kedvencei, de azért még mindig nagyon várnak minket – mi igaz a finn sztereotípiákból?

Állandó sötétség, télen-nyáron meg lehet fagyni, kiváló az oktatás, és nem utolsósorban a legboldogabb ország a világon. Nagyjából ezek a jellemzők jutnak eszébe a magyaroknak Finnországról, ahova meglepően kevesen költöznek közülünk, annak ellenére, hogy rokonok vagyunk, más skandináv országok pedig kifejezetten népszerű kivándorlási célpontok. A finn kormány szinte kampányszerűen próbálja beszippantani a külföldieket – hogyan segítik a beilleszkedésüket, és milyen a háborús készültségben lévő Finnországban élni?