Úgy tűnik, nem csak a hazai felhasználók érzik azt, hogy az Apple – amúgy valóban remek – telefonja nagyon drága.
A gazdasági válság hatását egész Európa érzi, s ez változó fogyasztói magatartáshoz vezet – mondta el a Bloombergnek egy interjúban a France Telecom vezérigazgatója, Stephane Richard, egyfajta magyarázatot is adva arra, miért is nem nő úgy az Apple piaci részesedése, ahogyan az almás cég azt szeretné, s miért törnek úgy előre az olcsóbb androidos vetélytársak.
Az európai fogyasztók – mondta Richard – egyre jobban fogyelnek az árra, és most már nem cserélik le olyan hamar régebbi készülékeiket, mint korábban. A vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy mintha kissé lecsengőben lenne az Apple-őrület, és egyre nehezebb eladni egy 600 dolláros telefont.
Richard szerint, ha nem változtatnak az iPhone árazásán (azaz nem lesz olcsóbb a telefon), tovább veszít az Apple piaci részesedéséből. Most már csak az a kérdés, hogy eljutnak-e a vezérigazgató szavai az Apple illetékeseihez, s vajon fontolóra veszik-e az érveket.