A Kaspersky Lab legújabb felmérése szerint a hirdetések migrációja miatt nő a kártékony emailek aránya.
A Kaspersky Lab közzétette a kéretlen leveleket vizsgáló tanulmányát 2012 harmadik negyedévéről, amely rávilágított a levélszemét-arány csökkenő tendenciájára a teljes levélforgalomban. Összehasonlítva az előző negyedévvel, a spam forgalom 2,8 százalékkal csökkent 2012 harmadik negyedévében, átlagosan 71,5 százalékra. Ugyanakkor jelentősen nőtt a kártékony levelek aránya, 3 százalékról 3,9 százalékra.
A teljesen jogszerű termékek és szolgáltatások hirdetéseinek migrációja ahhoz vezetett, hogy megnőtt a rosszindulatú csatolmányokat vagy tiltott áruhirdetéseket és csaló technikákat tartalmazó kéretlen levelek aránya. A harmadik negyedévet vizsgáló felmérés jól mutatja a kiberbűnözők találékonyságát is, legtöbbször hivatalos értesítésnek álcázzák a spam üzeneteket. A hamis emailek között a Kaspersky Lab szakértői olyan leveleket találtak, amik látszólag tárhelyszolgáltatóktól, banki rendszerektől, közösségi oldalakról, online áruházaktól és egyéb szolgáltatásoktól származtak.
A tanulmány rávilágított, hogy a kiberbűnözők kiemelt figyelmet fordítanak a kupon szolgáltatásokra, kihasználva azok népszerűségét, hogy rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket juttassanak el az áldozatokhoz. A csalások negatív hatásait a kupon szolgáltatók szenvedik el, mivel a kiberbűnözők új ajánlatokat tartalmazó emaileket küldenek a nevükben a gyanútlan címzetteknek, amelyek rosszindulatú oldalakra irányítanak.