Az amerikai elnökválasztási kampány apropóján a Massachusetts Institute of Technology két volt diákja olyan alkalmazást fejlesztett, amely megpróbálja a felhasználó elé tárni a politikai hirdetések igazságtartalmát.
A Super PAC alkalmazás a hangfelismerés technológiáján alapul, hasonlóan működik, mint a zenéket beazonosító Soundhound vagy Shazam. A politikai hirdetéseket hallgatva az iPhone-ra elérhető Super PAC app felismeri, hogy melyik politikus melyik beszédéről/hirdetéséről van szó, majd megmutatja az ehhez tartozó információkat: ki állt az adott kampányelem mögött, mennyibe került a pártnak a kampány satöbbi. A szoftverből ezután a FactCheck és a PolitiFact oldal vonatkozó részeit is elérhetjük az adott beszéd igazságtaralmával kapcsolatos további információkért.
A TechPresident korábbi beszámolója szerint az alkalmazást fejlesztő Jennifer Hollett és Dan Siegel célja a szoftver megalkotásával az volt, hogy a tévében egyirányú, broadcast jelleggel sugárzott, sok esetben negatív kampányelemeket megpróbálják minél transzparensebbé és közösségivé tenni. Ez utóbbit erősíti, hogy az alkalmazásban - a tények megismerése után - maguk a felhasználók is értékelhetik az adott hirdetést.