A weben fogyasztott magyar zenei tartalmak népszerűségét mostantól hivatalosan is mérik – jelentette be az Artisjus szerzői jogvédő egyesület. Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow-szereplők viszik a pálmát.
A zenei videók évek óta a legnépszerűbb tartalmak a neten, a web forgalmának jelentős hányadát képviselik. A közösségi oldalak, videomegosztók és streaming szolgáltatások intenzív terjedése Magyarországon is megváltoztatta a zenefogyasztási szokásokat: segítségükkel a magyar zene egyszerűen és könnyen jut el a rajongókhoz. A népszerűség ma már nem csupán az albumok eladott példányszáma alapján mérhető, azt a lájkolók és a megtekintések mennyisége is tükrözi.
A szerzői jogvédői munkásságáról ismert Artisjus Egyesület publikálta az első hivatalos magyar közösségi slágerlistát érdekes módon nem közösségi felületen, hanem a Dal+Szerző magazinban. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4 millió megtekintéssel Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című produkciója. A legerősebb műfaj 2012 első felében a rap, ami a top 10-ből hét zenei videó műfaja.
Az „Artisjus videomegosztó toplista” és az „Artisjus közösségi oldal toplista” alapját a Carnation Grouphoz tartozó 3G Multimédia technológiája adja, amely a legfontosabb videomegosztó, valamint a hazai legnépszerűbb közösségi oldal adatai alapján állítja fel az adott időszakban legjobban pörgő előadók rangsorát.
Március óta a hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat, mivel a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat az Artisjus eljuttatja a dalszerzőknek. Ez a bevételi forrás egyelőre még gyerekcipőben jár, hiszen a legális online szolgáltatásokból származó bevételek a hazai szerzők jövedelmének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki.
A szerzői jogvédői munkásságáról ismert Artisjus Egyesület publikálta az első hivatalos magyar közösségi slágerlistát érdekes módon nem közösségi felületen, hanem a Dal+Szerző magazinban. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4 millió megtekintéssel Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című produkciója. A legerősebb műfaj 2012 első felében a rap, ami a top 10-ből hét zenei videó műfaja.
Március óta a hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat, mivel a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat az Artisjus eljuttatja a dalszerzőknek. Ez a bevételi forrás egyelőre még gyerekcipőben jár, hiszen a legális online szolgáltatásokból származó bevételek a hazai szerzők jövedelmének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki.