A weben fogyasztott magyar zenei tartalmak népszerűségét mostantól hivatalosan is mérik – jelentette be az Artisjus szerzői jogvédő egyesület. Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow-szereplők viszik a pálmát.
A szerzői jogvédői munkásságáról ismert Artisjus Egyesület publikálta az első hivatalos magyar közösségi slágerlistát érdekes módon nem közösségi felületen, hanem a Dal+Szerző magazinban. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4 millió megtekintéssel Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című produkciója. A legerősebb műfaj 2012 első felében a rap, ami a top 10-ből hét zenei videó műfaja.
Március óta a hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat, mivel a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat az Artisjus eljuttatja a dalszerzőknek. Ez a bevételi forrás egyelőre még gyerekcipőben jár, hiszen a legális online szolgáltatásokból származó bevételek a hazai szerzők jövedelmének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki.