Tech hvg.hu 2012. január. 13. 16:12

Stratégiát váltanak az okostelefon-gyártók

Négy nagy okostelefon-gyártó cég is úgy döntött, évente csak egy új modellt dob ezentúl piacra. Az Apple hasonló stratégiája az iPhone esetében már bizonyított.

A HTC, a Research in Motion, a Sony és a Motorola Mobility is úgy döntött, kevesebb modellt dob piacra ezentúl évente – áll a DigiTimes jelentésében. A vállalatok erőforrásaikat néhány kiemelt modellre összpontosítják, nem hígítják a piacot. 

AP / Andy Wong
Az Apple hasonló stratégiája az iPhone esetében már bizonyított: 2011-ben egyetlen új iPhone-nal jelentkezett a cég, ez volt az iPhone 5 helyett érkező iPhone 4S.  A cupertinói cég a globális telefonpiac mindössze 4 százalékát birtokolja, ehhez képest a teljes piacra vetített profit több mint a felét mondhatja a magáénak. Tavaly a negyedik negyedévben mintegy 30 milliót adhattak el belőle. 

Ráadásul míg az Apple 2011 harmadik negyedévében az okostelefon-szegmens 26 százalékát tudhatta a magáénak az Egyesült Államokban, ez a szám 2011 október-novemberére 43 százalékra nőtt.

A stratégiaváltás után a Samsungnak is sikerült bővítenie a piaci részesedését: 2011-ben kizárólag a Galaxy S II okostelefonra koncentrált a cég, melyből az első félévben mintegy tízmilliót szállítottak ki, majd a karácsonyi negyedévben már 32 millió talált gazdára. Magyarul nagy bizniszt csinált a Samsung is az okostelefonokkal - tavaly október és december között 72,8 százalékkal 3,5 milliárd euróra nőtt az üzemi eredmény az egy évvel korábbihoz képest.