Általában nem tekintik kultúrembernek, aki egy balett-előadás vagy egy szimfónia közepén előveszi a fényesen világító okostelefonját és tweetelni kezd, mégis számos színházban van erre mód - a tweetelésre kijelölt székeken legalábbis.
Kezdődik a show, kérjük, kapcsolják be a mobiltelefonjukat - Connecticutban a Norma Terris színházban, Raleighban a Carolina Ballettben, az indianapolisi Symphonyban, a Cincinnati Symphony Orchestra előadásaira és a Dayton Operában külön székeket foglalhatnak, akik szeretnének élőben a Twitteren tudósítani az előadásról – írja az USA Today.
Ezek a színházak örülnek a közönség interakciójának, úgy látják, a Twitter jó lehetőség arra, hogy minél többen tudjanak az előadásról, és a fiatalabbakat is meg tudják így szólítani.
Mások aggódnak, hogy a tweetek tönkreteszik az előadásokat, rontják az élményt, és nem is értik, miért ül ott valaki, ha úgyis lemarad az előadásról, mert a mobilja képernyőjét bámulja.
A mobiltelefonok közismerten zavarják az előadóművészeket. New York City odáig ment 2003-ban, hogy megtiltotta a mobilozást a nyilvános előadások alatt, de itthon is megkérik a közönséget, hogy kapcsolják ki a készülékeket, mielőtt felgördül a függöny.
Ehhez képest sok színházban úgy vélik, a kényelmetlenségeket ellensúlyozza a reklám, amit a darabok kapnak. Egy új, seattle-i színház éppen ezért 2014-ben nagyobb antennát telepít az épületre, hogy jobb legyen a térerő.