A világ minden táján több millió BlackBerry-felhasználó maradt szolgáltatás nélkül. A Research In Motion (RIM) három napja küzd a hálózati hiba kijavításával.
Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Indiában felhasználók millióinál szakadozik az emailszolgáltatás, sokan nem férnek hozzá az internethez, az üzenetküldés is akadozik. A hangulat meglehetősen borús – és mindez jelentős problémát okoz a cégnek, amely már így is piacot veszített az Apple és a Samsung javára – áll a The Star hírében.
A RIM előbb kedden azt nyilatkozta, hogy minden visszatért a normális kerékvágásba, később azt, hogy a problémák túlmutatnak az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) India, Argentína, Brazília és Chile területén.
A cég nyilatkozata szerint az üzenetkezelési és böngészési problémákat az okozza, hogy meghibásodott egy központi kapcsoló a RIM infrastruktúrában. Ennek eredményeképpen torlódtak az adatok; most azon dolgoznak, hogy megszüntessék a lemaradást és visszaállítsák a normál szolgáltatást.
A szolgáltatás kimaradása a két évvel ezelőtti hasonló esethez hasonlítható, bár akkor Észak-Amerikára korlátozódtak a problémák. Ráadásul azért is a lehető legrosszabb időpontban történik mindez a RIM számára, mert péntektől előrendelhető az Apple iPhone 4S.
A lehangoló negyedéves eredmények és és részvény árának alakulása miatt egyes befektetők szerint a nyílt szakítás, az értékesítés és a menedzsment cseréje a megoldás.
A csalódott felhasználók frusztrált tweeteket küldenek, de a RIM hivatalos Twitter-csatornáján kedden jelent meg utoljára frissítés, amiben azt írják, próbálják a problémákat megoldani, és az okozott kellemetlenségekért elnézést kérnek.
Más BBM-felhasználók (BlackBerry Messenger, azonnali üzenetküldő) némi humorral oldják a feszültséget: „Mit mond az egyik BBM felhasználó a másiknak? Semmit.”