Kevesebb Blackberry okostelefon fogyott a nyáron: a kanadai Research in Motion (RIM) 10,6 millió készüléket adott el júniustól augusztusig, szemben az előző év azonos időszaki 12,1 millió Blackberry-vel, ezzel jelentősen elmaradt a rivális Apple forgalmától.
A cég részvényei a csütörtöki tőzsdezárás után (közép-európai idő szerint késő este) csaknem 16 százalékkal estek. A RIM táblagépekből is kevesebbet adott el, mindössze 200 000 darabot, míg például az Apple 9,3 millió táblagépet, iPad-et, és 20,3 iPhone-t adott el a három nyári hónap alatt.
A RIM forgalma június-augusztusban 11 százalékkal, 4,2 milliárd dollárra (3 milliárd euróra) csökkent, adózott nyeresége pedig felére, 329 millió dollárra esett. A nyereség csökkenésében a 2000 munkahely megszüntetésének költségei is közrejátszottak, a cég év végére csak 17 000 alkalmazottal számol.
Az eladások csökkenésének oka a cég egyik vezetője, Jim Balsillie szerint, hogy a vártnál kevésbé fogytak a régebbi modellek. A cégvezető szerint ugyanakkor az új modellek eladásával az év további részében behozható a lemaradás. A RIM augusztusban jelentette be, hogy új érintőképernyős okostelefonok egész családjával - öt új modellt is piacra dobtak - indít offenzívát az iPhone és Android telefonok ellen.
A RIM az új telefonoktól várja piaci részesedése csökkenésének megállítását, ami azért következett be, mert "átaludta" az érintőképernyős telefonok térhódítását. Az új modellek között még a klasszikus billentyűzetet megtartó Bold sorozat is érintőképernyővel rendelkezik majd. A RIM a Torch sorozatot két új érintőképernyős készülékkel és egy kitolható billentyűzetes készülékkel újítja meg.