Jóllehet az Apple-t számos bírálat érte az elmúlt időszakban, amiért az iPhone-ok adatok tömegét gyűjtik, gazdaságilag a cégnek igencsak jól megy. Egy friss amerikai rangsorból kiderült, hogy a vállalaté a világ legértékesebb márkája, megelőzve a Google-t.
Az iPhone-ok és iPadek gyártásáról ismert Apple a világ legértékesebb márkája, a „Brandz-Top-100-Ranking” szerint, amelyet egy amerikai cég, a Millward Brown állít össze évente. A piackutatással foglalkozó intézet évente fogyasztók százezreit kérdezi meg a ranglista összeállításakor, és emellett a nyereségkilátásokat is figyelembe veszi a vállalatok esetében.
Az elmúlt évben az Apple 84 százalékkal növelte értékét, és immár 153 milliárdot ér a márka. Ebben a cégalapító Steve Jobs személyének is nagy szerepe van Bernd Büchner, a Millward Brown német részlegének vezetője szerint, aki a Financial Times Deutschlandnak nyilatkozott.
A Spiegel Online szerint a lista második helyén az internetes keresésekre szakosodott Google áll 111 milliárd dollárral. Ezzel négy év után veszítette el az elsőséget a cég. A harmadik helyen is egy IT-konszern áll: az IBM 101 milliárd dollárral.
Az első száz cég egyharmada az infotechnológiai szektorból került ki egyébként is.
Csak a negyedik helyen következik az első „hagyományos” cég: a McDonald's értéke 81 milliárd dollár, majd a Microsoft jön 78 milliárddal és a Coca-Cola áll a hatodik helyen 74 milliárddal. A China Mobile ugyanakkor már a kilencedik helyen van 57 milliárddal, így az első tíz között már kínai cég is található.