A Facebook kezdőoldal akar lenni – kell ez nekünk?
A Facebook le akarja nyomni a Google-t: ettől az elképzeléstől hangosak a fórumok és az internetes szaksajtó is.
A Facebook le akarja nyomni a Google-t: ettől az elképzeléstől hangosak a fórumok és az internetes szaksajtó is. A dolog persze fordítva is igaz: a Google is állandóan ügyködik valamilyen szociális háló megoldáson (még a Wave bukása sem vette el a kedvüket).
A Facebook tehát hol ingyenes e-mail szolgáltatással, „like”’ gombbal, hol egyéb varázslatokkal csábítja a Google-felhasználókat, a Google pedig social networkingben, Buzz-ban, Wave-ben és még ki tudja miben gondolkodik.
A csatározás legújabb jele a napokban tűnhetett fel néhány Facebook-felhasználónak: bejelentkezésünk után egy apró üzenet fogad, a következő hangzatos szöveggel: „Drag this to your home button to see what’s happening with friends as soon as you open your browser.”
És persze ott a hozzávaló „home” ikon is, ennek segítségével egy kattintásra böngészőnk kezdőoldalává varázsolhatjuk a Facebook új, egyelőre kísérleti stádiumban levő, személyes kezdőlapját.
A Facebook, saját elmondása szerint, pillanatnyilag a felhasználók reakcióit „teszteli”, valamint arról készítenek statisztikákat, hogy egyáltalán hány felhasználó él ezzel az új lehetőséggel. Bár nem győzik hangoztatni, hogy a „Project Titan” kódnéven futó, ingyenes Facebook-mail, valamint a mostani „Facebook home” elképzelés sem a Gmail és a Google egyeduralma ellen irányul, ezt mégis nehéz elhinni. A Facebook már így is több mint 550 millió aktív felhasználóval rendelkezik, mi más okuk lenne most a „kezdőoldal piacra” is betörni, azon kívül, hogy borsot törjenek a nagy versenytárs, a Google orra alá?
Részünkről még mindig az about:blank megoldásra szavazunk. A Techline olvasók pedig a Google mint homepage megoldást részesítik előnyben. http://techline.hu/szubjektiv/20100516_dontson_az_olvaso_legjobb_startoldalak.aspx?FullComment=true