A felmérés ugyan Nyugat-Európa egy szeletére korlátozódott (francia, angol és német felhasználókat faggattak), nincs...
A felmérés ugyan Nyugat-Európa egy szeletére korlátozódott (francia, angol és német felhasználókat faggattak), nincs okunk azonban kételkedni abban, hogy hasonlóan viselkednek a világ más tájain élő, a két, igencsak népszerű oldalt látogatók.
A kutatás egy meglepő ténnyel indít: bár azt hinnénk, hogy aki a Facebookra kíváncsi, az youtube-ozik is, a valóság más: az online populáció mindössze harmada látogatja mindkét site-ot. Abban viszont semmi meglepő sincs, hogy az okostelefonok terjedésével egyre többen keresik fel mobilkészülékekkel, sőt újabban már táblagéppel (értsd iPad) az említett oldalakat.
A felmérés során azt is vizsgálták, ki, mit csinál youtube-ozás, illetve facebookozás közben. A PC-s felhasználók fele (Youtube), illetve 55 százaléka (Facebook) nemcsak a közösségi oldalakra koncentrál, az előbbinél például 27% tévézik, míg 21 százalék eszik, a Facebook pedig még ennyire sem köti le a figyelmüket, hiszen itt 40 százalék tévézik, és 24 százalék eszik. A felhasználók mintegy negyede egyébként nem magányos farkasként látogatja az oldalakat, hanem barátaikkal együtt nézik a videókat, illetve tevékenykednek a Facebookon.
A kutatás azt is boncolgatta, hogy valójában mit is csinálnak a userek a két oldalon. A youtube-ozók 42 százaléka olyan videókat néz, amelyet barátaik, rokonaik ajánlottak. 26 százalékuk a legtöbbek által nézett videókat keresi, egynegyedük pedig meg is osztja a megszemlélt videót a Facebookon. Kommentelni viszont nem annyira szeretnek, mindössze 12 százalékuk fűz megjegyzést a megtekintett filmecskéhez.
A Facebookra látogatók kétharmada elsősorban az üzenőfalukon megjelenő kommenteket olvassa, illetve figyeli, mit csinálnak az ismerősök. 63 százalékuk nézegeti mások fotóit, s csak valamivel vannak kevesebben, akik üzengetnek barátaiknak. A látogatók több mint fele ír megjegyzéseket barátai üzenőfalára, 27 százalékuk pedig a Facebook alkalmazásaival (pl. FarmVille, Mafia Wars) múlatja az időt.
Érdekes eredményt kaptak a kutatók, amikor azt vizsgálták, milyen céllal látogatják az oldalakat. A Youtube-nál ugyanis 2/3 volt azoknak az aránya, akik kifejezetten valamilyen céllal keresték fel az oldalt, a többiek pedig csak úgy felléptek, a Facebooknál viszopnt éppen fordított volt az arány.
Amiben viszont nagy volt az egyetértés, hogy a két oldalt azért keresik fel, hogy színt vigyenek a mindennapokba, illetve mind a Youtube-ot, mind a Facebookot remek unaloműzőnek tartják. Az is egyértelműen kiderült, hogy a Youtube elsősorban szórakozásra szolgál, míg a közösségi site a kapcsolatok ápolására, építésére. A két oldal közösségépítő erejében azonban mindkét tábor hisz: minden második youtube-ozó és négyből három facebookozó tartja erős közösségnek az oldalt.